O sztybletach słów kilka

By | 01:07 7 komentarzy

Kobiety to kolekcjonerki, jedne uwielbiają różnorodne torebki, inne zaś szaleją na punkcie butów. 


Oczywiście jedno nie wyklucza drugiego, jednocześnie można pałać bezgraniczną miłością do obydwu tych części garderoby. Ja zdecydowanie  bardziej cierpię na "butoholizm" aniżeli "torebkoholizm". Dlatego dziś o kolejnym rodzaju obuwia, tym razem uwielbianych przez modsów sztybletach. Żeby jednak nie popaść w monotonizm,a nazwy bloga nie zmienić na "Encyklopedia butów", następny wpis będzie o czymś innym.

Na pierwszy rzut oka sztyblety to zwykłe botki do kostek. 


Diabeł jednak tkwi w szczególe pod postacią elastycznych wstawek po bokach cholewki. W drugiej połowie XIX wieku, zarówno w modzie damskiej jak i męskiej, dominowały trzewiki. Ich główną wadą w przypadku funkcjonalności była konieczność zapinania kuriozalnej ilości guzików przy pomocy specjalnych przyborów. Osobiście uważam takie trzewiki za przepiękne obuwie, niemniej jednak nie jest to najtrafniejszy model do użytku codziennego. Sztyblety zatem, wymyślone przez nadwornego szewca królowej Wiktorii, szybko zdobyły popularność dzięki swojej prostocie m.in. w środowisku jeździeckim.
W latach sześćdziesiątych XX wieku buty te przypadły do gustu tzw. modsom- angielskiej subkulturze, lubującej się w wyszukanym i  miejscami dość dziwnym ubiorze. Następnie przyszedł czas na Beatlesów czy Rolling Stonesów, których sztyblety zostały wzbogacone o kubański obcas.

W jaki sposób ja weszłam w posiadanie swojej pary? Parę lat temu natknęłam się na męski model w internecie. I w tym momencie pomyślałam, że z dostaniem czarnej, prostej, koniecznie lakierowanej wersji damskiej nie będzie najmniejszego problemu. Z perspektywy czasu stwierdzam, że jest to jeden z moich najbardziej przemyślanych zakupów i musiało mi bardzo zależeć, skoro ponad 2 lata zajęło mi znalezienie ich. Czy jest to normalne zachowanie pewna nie jestem. Wiem jedno- nic bardziej nie drażni mnie obecnie w galeriach handlowych od stosów najrozmaitszych sztybletów na wyciągnięcie ręki.

Wiatr też jest irytujący, szczególnie podczas zdjęć.














sztyblety: Badura
płaszcz: no name
koszula, torebka, rękawiczki: Massimo Dutti
spodnie:ZARA
okulary: Brylove
pierścionki: W.Kruk, Apart





Nowszy post Starszy post Strona główna

7 komentarzy:

  1. Dzień dobry, mam takie pytanie. Myśli Pani, że lepszym wyborem są zamszowe sztyblety, czy jednak jesienią stawia Pani na skórę licową. Chociaż staram się ograniczać jedzenie mięsa, jestem fanką butów z prawdziwej skóry. Zastanawiam się nad zakupem angielskich barkerów https://klasycznebuty.pl/pl/p/Barker-6611-Boot-DB-Chelsea/5717 to bardziej boots niż typowe sztyblety, ale może mi Pani coś doradzić

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem zamsz pasuje prawie do wszystkiego, jednak są wyjątki. W zależności od stylizacji. Ja mogę polecić Ci sztyblety damskie https://estetino.pl/sztyblety-damskie . Ja tutaj kupuje głównie buty i z wszystkich jestem zadowolona. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Skórzane botki damskie to stylowe i wygodne obuwie, które doskonale nadają się na różne okazje. Wykonane z wysokiej jakości skóry, zapewniają trwałość i elegancję. Ich różnorodne wzory i kolory pozwalają dopasować je do różnych stylizacji – zarówno do codziennych, jak i bardziej formalnych. Dzięki solidnej konstrukcji oraz wyściółce wnętrza, zapewniają komfort noszenia przez długi czas. To niezbędny element garderoby dla każdej kobiety ceniącej klasykę i wygodę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli szukasz ponadczasowego stylu, wybierz czarne buty marki Zibru. Czarne buty to nie tylko kolor, to pasja. Dlatego nasze buty są starannie projektowane i wykonane z najwyższą dbałością o detale.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sztyblety damskie to stylowe obuwie, które charakteryzuje się elastycznymi panelami po bokach cholewki i płaską podeszwą. Często wykonane z wysokiej jakości skóry lub zamszu, sztyblety są wygodne i łatwe do zakładania. Idealne dla kobiet ceniących sobie elegancję i komfort, pasują zarówno do codziennych, jak i bardziej formalnych stylizacji. Sztyblety damskie są dostępne w różnorodnych kolorach i wzorach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sztyblety to jedne z moich ulubionych butów. Są mega wygodne, i pasują mi do moich stylizacji.

    OdpowiedzUsuń